תלמידי "רעות לאמנויות" יעצבו את תלבושת מקהלת אנקור

תלמידי "רעות לאמנויות" יעצבו את תלבושת מקהלת אנקור
10.11.2013

נשיא האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, פרופ' ינעם ליף, פנה להנהלת בית הספר השש-שנתי "רעות לאמנויות" בהצעה לשיתוף פעולה מוסיקלי ועיצובי. במסגרת זאת, יעצבו תלמידי מגמת עיצוב האופנה של את התלבושת החדשה של "מקהלת אנקור" של האקדמיה למוסיקה ולמחול. דפנה בן יוחנן, מנצחת "מקהלת אנקור" יחד עם ד"ר דליה בר אור, מרכזת מגמת עיצוב אופנה בבית הספר השש-שנתי "רעות לאמנויות" אשר יזמה פרויקט זה יחד עם פרופ' ליף, הציגו בפני תלמידי המגמה אתגר מקצועי: תכנון תלבושת למקהלה שיציג מראה רענן אסתטי, יצירתי וצעיר עבור בנות הלהקה, תוך אפשרות למורכבות מודולרית, כלומר – ניתן יהיה להשתמש בחלקי לבוש בהתאמה לסוג המופע ולצרכי הבמה השונים.

השבוע ביקרה המקהלה בבית הספר "רעות לאמנויות". נערכה היכרות בין תלמידי מגמת עיצוב אופנה ובנות המקהלה ובשיחה עלו דילמות של מראה, אופנתיות, ייצוגיות ופרקטיקה וכן עלו הסייגים לגבי העיצוב כמו גם הכמיהה לשינוי במראה הקיים. הפרויקט יתקיים לאורך השנה. תלמידי מגמת עיצוב אופנה יציגו דגמים שונים וחבר שופטים מקצועי בראשות המעצב יובל כספין יבחר את הדגם שעל פיו תעוצב תלבושת המקהלה ותימסר לבנות "מקהלת אנקור" בחודש אפריל 2014.במהלך הביקור הציגה "מקהלת אנקור" בפני תלמידי בית הספר מקצת מהרפרטואר העשיר שלה. מקהלת בית הספר, בניצוחו של אמיר ברנהרד, הצטרפה למופע ותרמה גם היא בביצוע מרשים.

ד"ר דליה בר אור, מרכזת מגמת עיצוב האופנה בבית הספר השש-שנתי "רעות לאמנויות": "עיצוב אופנה למקהלת "אנקור", מציב אתגר מורכב עבור תלמידי המגמה, משימות כאלה מוטלות בדרך כלל על מעצבי אופנה בעלי שם ומוניטין. מדובר בזכות ובאחריות כבדה המוטלת על כתפי התלמידים שהתבקשו לעצב תלבושת אתה תופיע המקהלה ותייצג את ישראל בעולם. המשימה מורכבת מאחר והיא משלבת תשומת-לב לממד האופנתי, אך גם לשורה של מגבלות עיצוביות כמו חוסר הומוגניות מבחינת הגילאים של חברות המקהלה, הצורך לעצב בגדים בעלי אופק עיצובי מאופק וקלאסי, וכמובן - ההופעה צריכה למקד את תשומת הלב לזמרה ולקולות".