רקוויאם גרמני - קונצרט המקהלה הקאמרית

רקוויאם גרמני - קונצרט המקהלה הקאמרית
א, 1 ינואר 2017, 22:00
הוסף ללוח שנה
אולם 221, בניין האקדמיה, קמפוס גבעת רם
בהשתתפות: 

המקהלה הקאמרית שליד האקדמיה למוסיקה

סטנלי ספרבר מנצח

סולנים: איילת קגן – סופרן, יאיר פולישוק – בריטון

אירנה לונקביץ' וברוס לוי פסנתר

בתכנית: 

שחר אבקשך נטע שחר

ציפור לבנה בלילה שחף אאודה

שיר ללא שם שלום חנוך (עיבוד מקורי - שרונה נחשון)

רקוויאם גרמני יוהנס ברהמס

 

 

לרכישת כרטיסים:

נטע שחר

בוגרת תואר ראשון מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים שם למדה עם מר רפי קדישזון, בהמשך למדה אצל פרופ' עודד זהבי, וכיום משלימה את לימודי התואר השני עם פרופ' אמנון וולמן. יצירות ועיבודים שלה בוצעו במסגרת פסטיבלים שונים ברחבי הארץ ע״י תזמורות, מקהלות והרכבים קאמריים. בחודש פברואר האחרון בוצעה בבכורה עולמית יצירתה ״ים הדממה פולט סודות״ ע״י התזמורת הסימפונית ירושלים. מחזור השירים "רבות כמוני" שהלחינה לטקסט של לאה גולדברג קיבל ציון לשבח בתחרות שהתקיימה במסגרת Contempo Festival ביוזמת ה-  Boston Metro Opera.  נטע היא זוכת מלגת קרן התרבות אמריקה-ישראל בקומפוזיציה לשנים 2016-2017.

על היצירה "שחר אבקשך": 

היצירה נכתבה לטקסט של פיוט מאת רבי שלמה אבן גבירול. הפיוט מכיל ארבעה בתים קצרים הנאמרים בתפילת שחרית לפני תפילת "נשמת כל חי". היצירה נפתחת במרקם קנוני עם נושא המופיע בארבעת הקולות בזה אחר זה. בבית השני, בו מודגש הפער בין האדם לבוראו, ההרמוניה הופכת חריפה יותר ונבנה מתח על גבי נקודת עוגב בבס. בתום הבית השלישי, שהוא למעשה שאלה ששואל האדם, מתרחש שיא המבטא את חוסר האונים שלו. את הבית האחרון מקדימה ווקלאיזה, שכן בבית זה מבין האדם כי כל עוד קיימת בו נשמת אלוהים הוא יוכל להתקרב אליו באמצעות זמרת אנוש.

שחף אאודה

מתגורר בקיבוץ משאבי שדה, יליד 1982, גדל בקיבוץ משמר הנגב. למד כילד סקסופון וחליל צד וכנער המשיך ללמוד בביה"ס "רימון" ברמת-השרון. בוגר האקדמיה למוזיקה בי-ם במסלול יצירה רב-תחומית. למד קומפוזיציה אצל פרופ' מיכאל וולפה. כיום מורה למוזיקה במוסדות שונים ברמת הנגב.

על היצירה:
"ראיתי ציפור לבנה בלילה השחור..." כותב נתן זך בשירו "ראיתי ציפור" ומהרהר במותו הקרב. השיר מספר בגילוי נפש על תחושת הקץ הקרב ועל מה שאין המשורר הצליח להעביר במילים בחייו ואולי גם ,כנראה, לא יצליח. בחרתי לשלב לאורך כל השיר תקתוק שעון המחדד ביתר שאת את הזמן החולף ואת הסוף הבלתי נמנע.