נזכרים בסיור הקונצרטים של נגנים מצטיינים מן האקדמיה בהונגריה

נזכרים בסיור הקונצרטים של נגנים מצטיינים מן האקדמיה בהונגריה
18.2.2014

לפני ימים ספורים חזרה משלחת סטודנטים מהאקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים מסיור קונצרטים בהונגריה, שנערך במסגרת אירועי 25 שנה לחידוש הקשרים בין הונגריה וישראל.  הסטודנטים נמנים כולם על תכנית המצטיינים למוסיקה קאמרית על שם יונס וסוראיה נזריאן. הם ניגנו בשלושה קונצרטים משותפים עם הסטודנטים מהאקדמיה על שם ליסט בבודפשט. במהלך הביקור התקיימו שלושה קונצרטים: בבית השגריר הישראלי בבודפשט, מר אילן מור, בעיר פץ' ובאקדמיה על שם ליסט בבודפשט.

פרויקט Reconnections באתר האקדמיה ע"ש ליסט »

הפרוייקט בתמונות »

סרטון אודות הפרויקט:


המדריכים שעבדו עם ההרכבים בבודפשט היו מסגל האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים (פרופ' ליחי בן דיין, מר צבי כרמלי, ומר דודו סלע), כמו גם מורים מהאקדמיה ע"ש ליסט. תוכניות הקונצרטים כללו יצירות מאת מלחינים ישראליים (מרק קופיטמן ויחזקאל בראון), מלחינים הונגריים (ליאו ויינר, ברטוק ודוכנני), כמו גם סקסטט למיתרים מאת ברהמס. בחלקה השני של התוכנית ניגנו הסטודנטים שתי יצירות תזמורתיות: הסימפוניה מס' 25 מאת מוצרט, והדיברטימנטו למיתרים מאת ברטוק.

קטע מקונצרט המשותף:

חברי המשלחת הישראלית:

הקונצרטים התקבלו בהתלהבות רבה בקרב הקהל ההונגרי וסוקרו באופן נרחב על ידי התקשורת המקומית. האקדמיה מודה לאקדמיה ע"ש ליסט בבודפשט על האירוח המופתי, ומקווה ששיתוף הפעולה המוצלח בין שני המוסדות ימשיך וישגשג בעתיד.