כיתת אמן בשירה עם המנצח מאסטרו דייויד שטרן

כיתת אמן בשירה עם המנצח מאסטרו דייויד שטרן
ג, 30 אפריל 2013, 23:30
הוסף ללוח שנה
אולם 221
בהשתתפות: 

המנצח מאסטרו דייויד שטרן, מנהלה האמנותי של האופרה הישראלית.
דוד שטרן נולד בניו יורק והוא אחד מהמנצחים הצעירים הפורצים בעולם המוסיקה הקלאסית בכלל והאופרה בפרט כיום. דוד שטרן מנצח בקביעות על בתי והפקות אופרה חשובות בכל העולם וכמו כן מנצח על מיטב התזמורת באירופה, ארצות הברית והמזרח הרחוק. הוא שימש כמנהל מוסיקלי של כמה גופים משובים וידוע בשל עבודתו הפורייה עם מוסיקאים צעירים ומוכשרים.
בשנת 2003 דוד שטרן ייסד את להקת אופרה פואוקו בצרפת, אנסמבל שמטרתו לבצע אופרה בכלים אותנטיים ולהציג את היצירות של הבארוק והתקופה הקלאסית באור חדש. עם אופרה פואוקו דוד שטרן הופיע בהצלחה רבה בפסטיבל אמסטרדם, פסטיבל לופטנהזה בלונדון, פסטיבל לוצרן ופסטיבלים בצרפת בהפקת מדאה (כרוביני) ובהפקת האופרה מוצרט וסליירי (רימסקי קורסקוב). הוא הקליט עם אופרה פואוקו שתי אופרות של הנדל, סמלה ויפתח כאשר בכל הפקות אופרה פואוקו מופיעים זמרים צעירים לצד כמה מחשובי זמרי האופרה בימינו.
דוד שטרן ניצח על מספר רב של אופרות ברחבי העולם כולל בבית האופרה של גלימרגלאס בארצות הברית. בין האופרות שניצח עליהן דון ג'ובני (מוצרט), חליל הקסם (מוצרט) באופרה האנגלית הלאומית, מקבת (ורדי) בהונג קונג, יוליוס קיסר (הנדל) בגלימרגלאס ועוד. דוד שטרן כבר הופיע בהצלחה רבה באופרה הישראלית כאן ניצח על החטיפה מן ההרמון (מוצרט) ועל יוליוס קיסר במצרים (הנדל) וכן על בריאת העולם (היידן) במסגרת הסדרה הליטורגית. 
באולם הקונצרטים דוד שטרן ניצח על תזמורות חשובות רבות ברחבי העולם, ביניהן נגני מוצרט של לונדון, התזמורת הקאמרית של באזל, התזמורת הסימפונית הרוסית החדשה, התזמורת הקאמרית הפילהרמונית הגרמנית בברמן, התזמורת הקאמרית הישראלית, התזמורת הסימפונית ירושלים רשות השידור, הקאמרטה הישראלית ירושלים, תזמורת הנדל והיידן בבוסטון והתזמורת הסימפונית החדשה במוסקבה.
דוד שטרן הקליט אינספור תקליטורים לחברות שונות שרובם ככולם זכו בפרסים חשובים, כולל יצירות מאת אוטו ניקולאי, אלברט רוסל, ג'ון פילד ועוד.

בתכנית: 

כיתת אמן עם תלמידי המחלקה