ד"ר רון רגב

ד"ר רון רגב

ד"ר רון רגב

תפקידים באקדמיה: 
ראש המחלקה לכלי מקלדת

מבכירי הפסנתרנים והמרצים למוסיקה בישראל, ד"ר רון רגב סיים כהונה בת חמש שנים כראש החוג לכלי מקלדת באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים. הוא מדריך הרכבים קאמריים מטעם המרכז למוסיקה "משכנות שאננים", ומכהן כשופט בתחרויות ובמבחני מלגות. הוא מרבה לתת קונצרטים מוסברים והרצאות, הזוכים לביקוש רב. בעונת הקונצרטים 2017-2018 ביצע ברסיטלים מוסברים את מכלול הסונטות לפסנתר של בטהובן, ובעונה האחרונה השתתף, בין השאר, בפסטיבל שופן בתיאטרון ירושלים, שם ניגן כסולן עם התזמורת הסימפונית ירושלים. תלמידיו זכו בפרסים בתחרויות שונות בארץ ובמלגות הצטיינות של קרן התרבות אמריקה-ישראל. ד"ר רגב מייעץ לחברות וגופים שונים בנושאי טכנולוגיה מוסיקלית ומפתח בעצמו את אפליקציית האייפד ממנה הוא מנגן.

מר רגב זכה במספר רב של פרסים בתחרויות, ביניהן התחרות העשירית ע"ש ארתור רובינשטיין, תחרות AMSA בסינסינטי, תחרות ברוס האנגרפורד בניו יורק, תחרות הפסנתר הבינלאומית הראשונה בטביליסי, תחרות האמן הצעיר בירושלים, התחרות לנגני כלי מקלדת של האקדמיה למוסיקה בירושלים, תחרות אריאן כץ בתל אביב ואחרות. כמו-כן זכה בפרסים ובמלגות על פעילותו כנגן מוסיקה קאמרית בישראל ובחו"ל. מר רגב זכה במלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל החל משנת 1987 ועד תום לימודיו. בקיץ 1998 זכה במילגת פולברייט היוקרתית להמשך לימודיו בבית הספר ג'וליארד בניו יורק.

מר רגב הופיע כסולן עם התזמורת הסימפונית של שיקגו בפסטיבל ראוויניה, התזמורת הסימפונית של ג'וליארד באולם אליס טאלי בניו יורק, התזמורת הפילהרמונית הארמנית, התזמורת הסימפונית ירושלים-רשות השידור, תזמורת קאמרטה ירושלים, התזמורת הסימפונית של דביוק באייווה, התזמורת הסימפונית של שאיין בוויומינג, התזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון ותזמורות נוספות. הוא השתתף בפסטיבלים בראוויניה, זלצבורג, אספן ובון. ביצועיו שודרו ב"קול המוסיקה" ובתחנות המוסיקה הקלאסית של ניו יורק ושיקגו.

רון רגב נולד בתל אביב. הוא בוגר בית הספר לאמנויות בתל אביב ותיכון "תלמה ילין" בגבעתיים. היה חבר בתכנית הנגנים המצטיינים של המרכז למוסיקה ירושלים ומפקד ההרכבים הקאמריים של צה”ל. למד לתואר ראשון עם פרופ' עמנואל קרסובסקי באקדמיה למוסיקה ע"ש רובין בתל- אביב במסגרת תכנית המצטיינים של האוניברסיטה. את התארים השני והשלישי השלים מר רגב בבית הספר ג'וליארד בניו יורק, שם למד פסנתר עם ג'רום לוונטל ומוסיקה קאמרית עם יוסף קליכשטיין, והיה חבר מלא בסגל ההוראה. עבודת הדוקטורט שכתב על שלישיית הפסנתר הראשונה של מנדלסון זכתה בפרס ריצ'רד פרנץ' לעבודת הדוקטורט המצטיינת בשנת יובל המאה של ג'וליארד, והיוותה הבסיס להרצאה וקונצרט שנתן בספריית הקונגרס בוושינגטון.

 

צילום: קרלין מא (Carlin Ma)