דרישות הקבלה של המחלקה לכלי מקלדת

דרישות הקבלה של המחלקה לכלי מקלדת

 

א. בחינה בכלי - דרישות מינימום 

כלי הנגינה

בחינה מעשית (הנגינה בע"פ , אין להעזר בתווים)

פסנתר

1. קריאה מן הדף.
 

2. יצירה מתקופת הבארוק: באך, הנדל, סקרלטי וכיו"ב.
 

3. סונטה קלאסית של היידן, מוצרט, או בטהובן בשלמותה.
 

4. יצירה רומנטית: שוברט, שומאן, שופן, ברהמס וכיו"ב.
 

5. יצירה בת-זמננו.
 

צ'מבלו

1. יצירה מתקופת הרנסאנס או הבארוק המוקדם: פרסקובלדי, פרוברגר, בירד וכיו"ב.
 

2. יצירה מתקופת הבארוק הצרפתי: קופרן, ראמו וכיו"ב.
 

3. יצירה מהבארוק המאוחר: באך, הנדל, סקרלטי וכיו"ב.
 

עוגב

1. יצירה מתקופת הרנסאנס או הבארוק המוקדם.
 
 

2. פרלוד ופוגה מאת י.ס. באך או יצירה אחרת מאת באך בדרגת קושי דומה.
 

3. יצירה מאת פ. מנדלסון או יצירה רומנטית אחרת.
 

אקורדיאון

1. יצירה מאת באך או הנדל או כל יצירה רב-קולית אחרת.
 

2. יצירה בת 3 פרקים מהתקופה הקלאסית. (לדוגמא - הפתיחה ל-"ספר מסביליה" מאת רוסיני)       

3. אטיוד.

 

4. יצירה פולקלוריסטית מעובדת (כמו מחולות ישראלים, רומניים וכו') או יצירה בת-זמננו בכל סגנון שהוא - ג'אז, מוסיקה קלה וכדומה.
 

 

  

ב. מיומנות במוסיקה - תורת המוסיקה ופיתוח שמיעה

בחינה בכתב:

1. גובה הצליל ורישומו (מפתחות, תווים, הפסקות).

2. זיהוי מרווחים לסוגיהם - זך, גדול, מוגדל, מוקטן - בירידה ובעליה והיפוכיהם - קונסוננט ודיסוננט. במסגרת אוקטבה.

3. הכתבה חד-קולית, דיאטונית, בסולמות מז'וריים או מינוריים, עד ארבעה סימני היתק.

4. משקלים ומקצבים לסוגיהם.

5. זיהוי אקורדים משולשים (מאז'ור, מינור, מוקטן, מוגדל) והיפוכיהם. זיהוי ספטאקורד מז'ור קטן (דומיינט ספטאקורד) בכל ההיפוכים.

6. טרנספוזיציה.

7. מונחי מוסיקה בסיסיים (דינמיקה, טמפו, ארטיקולציה, צורה, מירקם וכיו"ב).

 

בחינה בע"פ:

 1. שירה וזיהוי של:

א. מרווחים מלודיים יסודיים בעליה ובירידה.
ב. ארבעת סוגי האקורדים המשולשים ושל דומיננט ספטאקורד בכל היפוכיהם.
ג. סולמות מז'וריים או מינוריים למיניהם.

1. קריאה מן הדף של קו מלודי דיאטוני.

2. היבטי קצב: זיהוי וביצוע שילובי מקצבים המבוססים על חלוקה, חיבור וחיסור משכי צליל בהתאם לתיאור הבא:
א. חלוקת הפעמה בשתים, בארבע (תת חלוקה) ובשלוש (טריולות).
ב. חיבורים בין פעמות ו/או חלקי פעמות שהן תוצאה של חלוקות המצויינות בסעיף א'.
ג. חיסור (החלפת משכי צליל בהפסקות). חיסור של פעמות ו/או חלקי פעמות קצביות שהן תוצאה של חיבור.
ד. משקלים בינאריים וטרינאריים יסודיים: 2/8, 2/4, 3/8, 3/4 ומשקלים מורכבים: 4/4 ו-6/8.

 

 

שתף: