דרישות הקבלה של המחלקה לחינוך מוסיקלי

דרישות הקבלה של המחלקה לחינוך מוסיקלי

א. תעודת בגרות

ב. בחינה בכלי

כלי הנגינה

היצירות

פסנתר קלאסי

1. יצירה מתקופת הבארוק בדרגת קושי המקבילה לאינוונציה בשלושה קולות מאת באך.
 

2. סונטה קלה מאת בטהובן, מוצרט, היידן או קלמנטי.
 

3. יצירה מן התקופה הרומנטית בדרגת קושי של נוקטורן מאת שופן או "אלבום לבני הנעורים".
 

יתר הכלים (ביצוע קלאסי)

שלוש יצירות. כל יצירה בסגנון אחר: בארוק, קלאסי, רומנטי, המאה ה - 20.
 

כלי ראשי – ג'אז  (מלבד תופים)

1. נגינת מנגינה וליווי-   כלים מלודיים (ללא ליווי) מרפרטואר רב-תחומי.

2. אלתור על מבנה הקטע.

3. שעתוק (טרנסקריפציה) של סולו קיים ונגינת שעתוק (טרנסקריפציה) בבחינה.

כלי ראשי - תופים וכלי נקישה רב-תחומי

1. נגינת מקצבים אופייניים לסגנון.

2. נגינת סולו על מבנה הקטע.

כלי ראשי - נגינה רב-תחומית

 

1. הנבחן יבחר שיר מתחום הג'אז, רוק, פופ או הזמר העברי. בליווי פלייבק (מומלץ להכין פלייבק עם 3-5 סבבים של השיר) או בנגינת סולו. 

על הנבחן לנגן :
א. את מנגינת השיר
ב. את הליווי של השיר (אם הכלי הוא כלי הרמוני)
ג. אלתור על מבנה של השיר

2. הנבחן ינגן שעתוק של סולו מלא כלשהו מתחום הג'אז, הרוק או הפופ 

קול - רב-תחומי

1. ביצוע של אינטרפרטציה על שיר ישראלי.

2. ביצוע של שיר בטמפו מהיר.

3. ביצוע של שיר בטמפו איטי.

 

ג. ראיון אישי עם ראש המחלקה

הראיון יתקיים בדרך כלל ביום הבחינה בכלי. יש לתאמו מראש במזכירות האקדמית בעת ההרשמה לבחינות.

ד. מיומנות במוסיקה - תורת המוסיקה ופיתוח שמיעה

בחינה בכתב: 

  1. כתיבת תווים (גבהים ומשכים) במפתחות סול ופה.
  2. זיהוי וכתיבה של מרווחים לסוגיהם (זכים, גדולים, קטנים, מוגדלים ומוקטנים), בירידה ובעליה. זיהוי וכתיבה של היפוכי מרווחים, וכן סיווג המרווחים לקונסוננסים ולדיסוננסים, כל זאת במסגרת אוקטבה.
  3. שליטה במעגל הקווינטות.
  4. הכתבה חד-קולית דיאטונית במז'ור או במינור (בסולמות הכוללים עד ארבעה סימני היתק).
  5. כתיבה וזיהוי של משקלים ומקצבים לסוגיהם.
  6. כתיבה וזיהוי של אקורדים משולשים (מז'וריים, מינוריים, מוגדלים ומוקטנים), וכן של הספטאקורד הדומיננטי, בכל ההיפוכים.
  7. כתיבת טרנספוזיציה לקטע נתון.
  8. ביאור מונחי מוסיקה בסיסיים (דינמיקה, טמפו, ארטיקולציה, צורה, מרקם, ז'אנר וכיו"ב).

בחינה בע"פ:

  1. שירה וזיהוי של התבניות הבאות:
  • מרווחים מלודיים בעליה ובירידה, במסגרת אוקטבה.
  • משולשים וספטאקורד דומיננטי בכל ההיפוכים.
  • סולמות מז'וריים ומינוריים (במינור טבעי, הרמוני ומלודי).                   
  1. קריאה מן הדף (בשירה) של קו מלודי דיאטוני.
  2. היבטי קצב: זיהוי וקריאה של תבניות ריתמיות הכוללות חלוקה ותת-חלוקה של פעמות, טריולות, דמימות, וכן חיבורים של פעמות. כל זאת במשקלים זוגיים ומשולשים בסיסיים (2/8, 2/4, 3/8, 3/4) ובמשקלים מורכבים: (4/4 ו-6/8).

 

  

للمشاركة: