שיתוף פעולה בין האקדמיות למוסיקה בבודפשט ובירושלים

שיתוף פעולה בין האקדמיות למוסיקה בבודפשט ובירושלים
31.1.2013

האקדמיה למוסיקה על שם פרנץ ליסט בבודפשט תשתף פעולה עם האקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים, פרי יזמה של שגריר ישראל בהונגריה, מר אילן מור. שיתוף הפעולה יחל עם הגעתה לארץ של משלחת המונה תשעה סטודנטים ושני פרופסורים ידועי שם מבודפשט. כאן יפגשו עם מספר דומה של סטודנטים ופרופסורים ישראלים. שתי הקבוצות תעבודנה יחדיו על תכנית מוסיקה קאמרית ועל תכנית לתזמורת קאמרית.
 
האקדמיה למוסיקה על שם פרנץ ליסט בבודפשט, הינה אחת האקדמיות הנחשבות בעולם. בין בוגריה נמנים מייסדי האקדמיה הישראלית, ביניהם עדן פרטוש, ויולן בינלאומי, מלחין מיסדה ומנהלה האגדי של האקדמיה בתל אביב, אילונה וינצה קראוס מורת הפסנתר של פרופ' אריה ורדי, עידית צבי, לסלו וינצה הצ'לן, מראשוני התזמורת הפילהרמונית הישראלית, אליס ולורנט פניבש, אילונה פההר, מורתם לכינור של אשכנזי, פנחס צוקרמן ושלמה מינץ. מבוגריה הבינלאומיים נמנים בלה ברטוק. קודאי ויאנוש שטרקר ורבים אחרים.
 
פרויקט זה המפגיש בין עתודות המוזיקה הקלאסית של שתי המדינות, מקבל משנה תוקף במיוחד על רקע המתרחש כיום בהונגריה ובאירופה כולה.
מטרת הפרויקט להפגיש בין צעירים משתי המדינות בכדי שהדיאלוג שיתפתח ביניהם, לא רק הדיאלוג המוזיקלי, יביא להתקרבות ברמה האישית ולהסרת הסטריאוטיפים השליליים של הצדדים כמו גם הפגשת הסטודנטים של האקדמיה עם עולם המוסיקה הבינלאומי המוביל. קונצרט הסיום ייערך ב"מרכז המוסיקה ירושלים משכנות שאננים" ביום ו' ה- 15 בפברואר 2013 בשעה 12:00.

בקונצרט ינוגנו פרקים נבחרים מתוך היצירות הבאות:

זולטן קודאי סרנדה לשני כינורות וויולה אופ. 12
אנטון דבוז'ק חמישיית כלי קשת אופ. 77 בסול מז'ור 
ארנסטפון דוחאני חמישיית פסנתר מס.1 אופ.1 בדו מינור     
פליקס מנדלסון ברתולדי שמיניית כלי קשת במי במול מינור אופ.20
תזמורת קאמרית בניצוחו של צבי כרמלי
יוזף היידן סימפוניה מס. 49 בפה מינור "לה פאסיונה"
עדן פרטוש קונצ'רטינו לכלי קשת

כניסה חופשית !

הקונצרט בחסות: שגרירות ישראל בבודפשט, הונגריה, קרן מרק ריץ', האגודה למען החייל, חברת חלאבין