פורום תיאורטיקנים עם המלחינה והתיאורטיקנית אלונה אפשטיין

פורום תיאורטיקנים עם המלחינה והתיאורטיקנית אלונה אפשטיין
ג, 14 יוני 2016, 17:00
הוסף ללוח שנה
חדר 304
בהשתתפות: 

אלונה אפשטיין, מלחינה ותיאורטיקנית.

ילידת  בקו, אזרביג'אן (1975), עלתה עם משפחתה לארץ בשנת 1990. השלימה תואר שני בקומפוזיציה בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה בהנחייתו של פרופ' לאון שידלובסקי בהצטיינות. בהמשך למדה קומפוזיציה אצל המלחין ראובן סרוסי. כעת לומדת לקראת תואר שלישי באוניברסיטת בר-אילן בהנחייתן של פרופ' בטי אוליברו ופרופ' מרינה ריצרב. 

זכתה במלגת קרן אמריקה-ישראל (2003-2005), מלגת קרן וולפסון (2006), מלגת קרן בוכמן (2007-2010). זכתה בפרס אקום ליצירה המוגשת בעילום שם (2010), פרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים (2013), פרס אקום לעידוד פרסום היצירה (2015).

יצירות וביצועים: כתבה שתי אופרות לילדים, אופרה קאמרית, מוזיקה קאמרית ווקאלית, מוזיקה לתזמורת, למקהלה, לתיאטרון ולקולנוע. יצירותיה הוזמנו ובוצעו בארץ ובחו"ל, בין היתר, בתחרויות אביב (תל-אביב, 2005), Young Euro Classics (ברלין, 2006), פסטיבל כפר בלום (2010), ACL international Festival (טאייפי,2011), ימי המוזיקה העכשווית (נירנברג, 2013), חג המוזיקה הישראלית (תל-אביב,2014), Present of Orchestral Asia (קיוטו,2015) וכן במסגרת סדרות קונצרטים בתל-אביב, ניו-יורק ובואנוס-איירס.

במקביל לעיסוק בקומפוזיציה, עוסקת בחקר המוזיקה הגראפית והאליאטורית, ובמוזיקה של המלחין לאון שידלובסקי בפרט. בשנת 2013 התפרסם בכתב עת "פעימות" (הוצאת רסלינג) מאמרה אודות המלחין. החל משנת 2015, חברת המערכת של כתב עת "פעימות".

שימשה כיו"ר פורום המלחינות בישראל בשנים 2010-2015. מייסדת ומנהלת אמנותית (יחד עם זמרת רונה ישראל-קולת, מנצחת תם קרני וחלילתנית ענבר סולומון) של הפסטיבל "ווקס פמינה". עוסקת בהוראה פרטית של מקצועות התיאוריה המוזיקלית, לרבות תיאוריה אלמנטרית, פיתוח שמיעה, הרמוניה, קונטראפונקט, אנליזה, קריאת פרטיטורות.

בתכנית: 

צורות ברות השגה וחלקי חילוף – בחירת שיטת התיווי כחלק אינטגראלי מחשיבה הקומפוזיטורית:

ההרצאה תעסוק בהיבטים נבחרים של המוזיקה הכתובה בתיווי גראפי וגראפיקה מוזיקלית, ותכלול הצגת מספר פרטיטורות מאת מלחינים שונים וכן דיון באסטרטגיות הקומפוזיטוריות. ההרצאה תכלול, בין היתר, ניתוח של שלוש יצירות גראפיות מאת המלחין הישראלי לאון שידלובסקי ותעמוד על טיבה של החשיבה הקומפוזיטורית מול האפשרויות השונות ליישומה. אציג יצירה נוספת, פרי עטי, כדוגמא לאפשרות נוספת של שימוש בתיווי גראפי.