תחרות הכוריאוגרפיה ה-36 ע"ש גרטרוד קראוס

תחרות הכוריאוגרפיה ה-36 ע"ש גרטרוד קראוס
א, 25 ינואר 2015, 20:00 עד יום חמישי, 29 ינואר 2015, 22:00
הוסף ללוח שנה
אולם אפיק
בהשתתפות: 

כוריאוגרפים, רקדנים ומלחינים מהאקדמיה

בתכנית: 

כמדי שנה, מזמינה הפקולטה למחול את הקהל הרחב לצפות בתחרות, הכניסה חופשית.
 
התחרות, שתערך בשיתוף הקרן לזכר גרטרוד קראוס וגרטל מולר לבית קראוס,תיערך באולם אפיק באקדמיה, אולם המחול החדש שנחנך החודש אחרי שיפוץ נרחב שהתאפשר תודות לתרומתו הנדיבה של אברהם אפיק. התחרות היא שיאו של תהליך יצירה ומחקר בלימודי המחול והכוריאוגרפיה ומטרתה היא לעודד את הסטודנטים למצוא את קולם הייחודי ולאפשר להם ליצור ולחלום.
 
האקדמיה רואה ערך חשוב בשיתוף פעולה בין הפקולטות ובין אמנים בכלל ועל כן גם השנה כמו בשנים האחרונות, ישולבו מלחינים ומוסיקאים מהפקולטה הרב תחומית של האקדמיה בתחרות, שישמיעו וינגנו יצירות שהלחינו בעבור היצירות הכוריאוגרפיות.
 
האקדמיה חברה השנה, לאקדמיה לאומנות ועיצוב בצלאל, בשיתוף פעולה ראשון מסוגו, במסגרתו ישולבו מיצגים שהם פירות עבודה משותפת עם מעצבי  תלבושות מבצלאל, כמו גם עבודות וידאו נבחרות מתוך קורס של מחול ומדיה.
 
גם הקהל יוכל לקחת חלק בתחרות, במהלך כל שלבי התחרות יועברו לקהל שאלונים בהם יוכל להביע את דעתו על כל אחד מקטעי המחול בתחרות, ובכך לאפשר דיאלוג ישיר ומעניין בין היוצרים לבין הקהל סביב העבודות עצמן.
 
שלושה פרסים יחולקו לזוכים בגמר התחרות. פרס ראשון על סך 5000 ₪, שני ע"ס 3000 והשלישי על סך 2000 ₪. חבר השופטים בשלב הגמר ימנה 3  אנשי מקצוע בכירים: משה שכטר, כוריאוגרף, עינת רז גלוברמן מנהלת תחום המחול בעיריית ירושלים ועינב לוי, מנהלת אמנותית של הסדנה להכשרת רקדנים בגעתון. בשלבים המוקדמים ישפטו מורים מהפקולטה למחול.
 
גרטרוד קראוס (1901 – 1977) התפרסמה ברחבי אירופה בזכות מופע הסולו שלה ולאחר מכן עם להקתה, בין השאר ביצירה מחרוזת "שירי גטו" בשנת 1935. בפסגת ההצלחה האמנותית עלתה לארץ ישראל, פתחה סטודיו משלה והקימה קבוצת מחול חדשה. את הכוריאוגרפיה לעבודותיה יצרה יחד עם רקדני הלהקה ובעזרת אימפרוביזציה. ב-1950 ייסדה את תיאטרון הבלט הישראלי, בשנת 1962 התמנתה כפרופסור למחול באקדמיה ע"ש רובין בירושלים וזכתה בפרס ישראל שנה לאחר מכן. עד מותה המשיכה ללמד באקדמיה ולצייר ,והיתה לתומכת של אומני המחול בישראל, בעיקר הצעירים שבהם. גרטרוד קראוס הורישה את כל רכושה לאקדמיה למוסיקה ולמחול במטרה לפתח את בית הספר למחול.

בתמיכת הקרן לזכרה של גרטרוד קראוס וגרטל מולר לבית קראוס

שלב א' 25-28 בינואר, שני מופעים בערב בשעות 18:00 ו 20:00, אולם אפיק באקדמיה, קמפוס גבעת רם.
שלב הגמר 29 לינואר, גם כן בשעות 18:00 ו-20:00. הפרסים יוענקו לאחר המופע האחרון. התחרות פתוחה לקהל והכניסה חופשית.