רסיטל מוסבר עם הפסנתרנית היידרון הולטמן

רסיטל מוסבר עם הפסנתרנית היידרון הולטמן
א, 26 אפריל 2015, 21:30
הוסף ללוח שנה
חדר 221, בניין האקדמיה
בהשתתפות: 

היידרון הולטמן זכתה בפרסים בינלאומיים והופיעה תכופות ברחבי העולם ברסיטלים, ועם תזמורות מהשורה הראשונה. הרפרטואר שלה רחב ורבגוני, מהקלאסיקה והרומנטיקה ועד למוסיקה בת זמננו. בתקליטורים שלה כלולות כמה מיצירות צבי אבני, לרבות הסונטה ”אפיטף". בשנת 2010 ביצעה עם שתי תזמורות בגרמניה את הקונצ'רטו של אבני שנכתב במיוחד לה והוקדש לה. הופעותיה בארץ מתקיימות במסגרת אירועי 50 שנה לכינון יחסי גרמניה – ישראל.

בתכנית: 

מיצירות בטהובן, שומאן, ברהמס, יוסף טל, צבי אבני, גיל שוחט ומרטין כריסטוף רדל.

את היצירה "למרות כל זה" כתב צבי אבני אשתקד תחת הרושם הקשה של מלחמת צוק איתן. זהו ביצוע הבכורה בארץ במחזור הקונצרטים הנוכחי של הפסנתרנית היידרון הולטמן, לאחר מספר ביצועים שהתקיימו לאחרונה בגרמניה. צבי אבני, על יצירתו "למרות כל זאת":

"בתחילת שנת 2014 פנתה אלי הפסנתרנית היידרון הולטמן בהצעה שאכתוב לה יצירה חדשה. מאחר שהקשר איתה נמשך שנים לא מועטות , וכמה מיצירותיי כלולות בקביעות ברפרטואר שלה, התחלתי לחשוב על האפשרות הזאת בחיוב, על אף העובדה שבמכלול המוסיקה שלי יש כבר מספר ניכר של יצירות לפסנתר. באותה תקופה פרצה מלחמת "צוק איתן" וכמו כולם חשתי תחושות של תסכול , חוסר תוחלת ושאלות מטרידות על הצורך הקיומי - כביכול - להתמודד שוב ושוב עם יצרי ההרס , הדוחפים בני אדם אל זרועות המלחמה במקום לחפש פתרונות בדרכים של הידברות. עם תחושות כאלו ברקע , כתבתי במשך כחדשיים את היצירה החד-פרקית שניתן - לדעתי - לחוש  בה  את החריפות והמתח, ועם זאת , יש כאן גם מומנטים של אמונה וגעגועים , אולי , לעולם טוב יותר . עקרונית אני רואה ביצירה זו מימד של סונאטה קצרה , כעין "  SONATA BREVIS  " מאותו הז'אנר של יצירתי "אפיטף" הכלולה בתקליטור של היידרון הולטמן. זהו ביצוע הבכורה בארץ , אחרי שהפסנתרנית כבר הופיעה איתה בגרמניה בכמה קונצרטים".