האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים מציגה: האופרה "הכתרתה של פופאה"

האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים מציגה: האופרה "הכתרתה של פופאה"
1.5.2013


מנהל מוסיקלי ומנצח: דוד שמר
במאי ומעצב: מוטי אברבוך

ההופעות במרכז ז'ראר בכר, במוצ"ש, ה-4.5 בשעה 20:30 וביום ראשון ה-5.5 בשעה 20:30.         

"הכתרתה של פופאה" היא אופרה בארוקית, שעלילתה מבוססת על אירוע היסטורי. הקיסר נרון מחליט להכתיר את אהובתו פופאה לקיסרית ולהגלות את אשתו אוקטביה, כל זאת בניגוד לעצותיו של מחנכו ואומנו הפילוסוף הסטואיקן סנקה. עלילת האופרה נכתבה לכבוד קרניבל ונציה 1643.

קרניבל הוא קטע זמן בו מתהפכות היוצרות, האסור הופך למותר ומתחת למסכות חוגגים היצרים. העלילה מסמלת את ניצחון אל האהבה במחיר חייו של סנקה וגירושה של אוקטביה. מתחת לסיפור האהבה מסתתר סיפור נכלים פוליטי שעוסק בדרך שבה זכתה פופאה בכתר הקיסרית, סיפור על כניעה ליצרים מול הפילוסופיה הסטואית והניסיון להגבלת כוחו של השלטון. האופרה מתארת את המאבק בין מוסר לפוליטיקה או בין ייצר לתבונה, ומעלה שאלות פילוסופיות ומהותיות בכל תמונה ותמונה נופלת מסיכה אחרת ומתגלה האמת הערומה שמאחורי המניעים של הדמויות הפועלות.

האופרה תוצג על רקע תמונות רחוב מהפסטיבל בוונציה. הבמה מעוצבת כחדר מיטות גדול, הדמויות לבושות בשמיכות וכרים הדומים לתלבושות ההיסטוריות המקובלות עד היום בקרניבל בוונציה. בכל סצנה דמות אחרת פושטת את תחפושתה ומסירה את המסכה לפי תוכן העלילה - כך נחשפת המציאות האינטימית והמניעים האמיתיים של הדמויות.

לרכישת כרטיסים: לרכישת כרטיסים: הדס - 052-3836601 , tickets@jamd.ac.il
מחיר לכרטיס: 40 ש"ח

לצפייה בכתבתה של שרי רז, ערוץ 1: