האקדמיה העניקה לפסנתרנית אלנה בשקירובה תואר "עמית כבוד"

האקדמיה העניקה לפסנתרנית אלנה בשקירובה תואר "עמית כבוד"
14.9.2014

התואר הוענק לפסנתרנית אלנה בשקירובה בערב הפתיחה של הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בימק"א, על היותה דוגמה מאלפת לקביעת רמה אמנותית גבוהה והישגים מרשימים בבמה הבינלאומית, על תרומתה הרבה להתפתחות התרבות והמוסיקה בישראל ובעולם, על יסודו וניהולו האמנותי של הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בירושלים והבאת אמנים מהשורה הראשונה, המבצעים מוסיקה יחדיו תוך דגש על ערכים של חברות ומצוינות ועל תרומתה הרבה לחינוך בישראל ושיתוף פעולה עם האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
 
במסגרת הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית בירושלים, נערך בימים אלה הסמינר הבינלאומי "צלילים בירושלים" לכלי קשת, לזמרה ולמוסיקה קאמרית מטעם האקדמיה ובניהולו המוסיקלי של הצ'לן הבינלאומי צבי פלסר. הסמינר הינו תוצר של שיתוף פעולה בין הפסטיבל לבין האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים.
 
אלנה בשקירובה, ילידת רוסיה, למדה בקונסרבטוריון צ’ייקובסקי במוסקבה אצל אביה, הפסנתרן והמורה הידוע דמיטרי בשקירוב. מופיעה בקביעות עם תזמורות ידועות כגון הפילהרמונית של מינכן, תזמורת רדיו צפון גרמניה, התזמורת הסימפונית הגרמנית ברלין, הסימפונית של וינה, התזמורת של פריז, הפילהרמונית הישראלית והסימפונית של שיקגו. בין המנצחים שעמם עבדה נמנים סרגי’ו צ’ליבידקה, פייר בולז, זובין מהטה, כריסטוף פון דוחנני, כריסטוף אשנבך, רפאל פריבק דה בורגוס, דייוויד רוברטסון ומיכאל גילן.

לצד הרפרטואר הקלאסי והרומנטי, היא חסידה של מוסיקה של המאה ה־ 20 והשתתפה במספר בכורות עולמיות. היא מקדישה עצמה בהתלהבות גם למוסיקה קאמרית ולליווי זמרים גדולים. ב-1998 ייסדה את הפסטיבל הבינלאומי למוסיקה קאמרית, ירושלים, והיא המנהלת האמנותית שלו. השתתפה בסיורים רבים באירופה ובארה”ב עם הרכבים הכוללים מוסיקאים חשובים המשתתפים בפסטיבל.
 
אלנה בשקירובה מצטרפת לרשימת "עמיתי הכבוד" של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, בינהם פרופ' אנדראה שיף, דניאל בארנבוים, מסטיסלב רוסטרופוביץ', איזיק שטרן, מנחם פלסר, קלוד פרנק, מאריי פראייה, מנדי רודן, צבי אבני, יוסף טל, גארי ברתיני, מרק קופיטמן, דואו פסנתרנים ברכה עדן ואלכסנדר תמיר, אריה ורדי ואחרים.