האהבה המכשפת - קונצרט זוכי התחרות ע"ש שרון תבור-פינץ ז"ל

האהבה המכשפת - קונצרט זוכי התחרות ע"ש שרון תבור-פינץ ז"ל
א, 11 ינואר 2015, 22:00
הוסף ללוח שנה
אולם ימקא - רח' דוד המלך 26, ירושלים
בהשתתפות: 

מנצח: פרופ' אבנר בירון
סולנים: גל אקשטיין – כינור, אפרת וולפסון -  סופרן
 

בתכנית: 

מוצארט – "אקזולטטה יובילטה"
צ'ייקובסקי – קונצ'רטו לכינור
ברהמס – ואריאציות על נושא מאת היידן
דה פאיה – "האהבה המכשפת"

התזמורת הסימפונית ע"ש מנדי רודן של האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים נושאת את שמו של המנצח מנדי רודן, חתן פרס ישראל במוסיקה, שכיהן משנת 1962 כפרופסור לניצוח באקדמיה ובין השנים 1994-1985 כראש האקדמיה. הוא ניצח על תזמורות חשובות בארץ ובעולם, ייצג את ישראל ונחשב לאחד מחלוצי ההוראה האקדמית של מוסיקה בארץ.
התזמורת הסימפונית ע"ש מנדי רודן כוללת את כל הסטודנטים לכלי תזמורת במוסד, ומבצעת את הרפרטואר המרכזי בספרות המוסיקה הסימפונית. אופן עבודת התזמורת דומה לעבודת גופים מוסיקליים דומים במוסדות חשובים אחרים בעולם. העבודה לקראת הקונצרטים מתחילה בתקופת חזרות אינטנסיבית עם מדריכי סקציות מהתזמורות המובילות בארץ. בהמשך מתנהלות חזרות נפרדות לכל כלי המיתר ולכלי הנשיפה, ורק לאחר מכן, מתכנסת כל התזמורת לחזרות מלאות.

המנצח אבנר בירון הוא מייסדה, מנהלה המוסיקלי ומנצחה הקבוע של תזמורת הקאמרטה הישראלית ירושלים מיום היווסדה. יצירתיות, חדשנות ומקוריות מאפיינות את פעילות והמוסיקלית המגוונת.  בעבודה אינטנסיבית ומעוררת השראה הביא את התזמורת למעמד-על בעולם המוסיקה הישראלית ולהכרה בינלאומית נרחבת.
בעבודתו עם התזמורת בונה אבנר בירון תכניות קונצרטים מקוריות ומעניינות. הוא מחזיר לבימות הקונצרטים בארץ יצירות נדירות מן הרפרטואר המוסיקלי, לצד נכסי צאן ברזל שלהמוסיקה הקלאסית. כמו כן הוא מעודד יצירה ישראלית מקורית ע"י הזמנת יצירות מןהמלחינים וביצוען בארץ, בסיורי קונצרטים ברחבי העולם והקלטתן.
התזמורת בניהולו ובניצוחו מייחדת חלק ניכר מזמנה וממרצה לפעולות חינוך למוסיקה בקרב תלמידים בירושלים וברחבי הארץ.