משפחת האקדמיה אבלה על מותו של פרופ' מרק קופיטמן

משפחת האקדמיה אבלה על מותו של פרופ' מרק קופיטמן
18.12.2011

מחשובי המלחינים בישראל וחתן פרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים.
הלוויתו תתקיים ביום א', ה-18.12.2011 בשעה 12:00 בבית ההלוויות ברחובות.
הסעה תצא מבניין האקדמיה בשעה 10:30.
יושבים שבעה בבית משפחת שלום, ברחוב שוהם 38, רחובות.

מרק קופיטמן נולד ב- 1929 בברה"מ לשעבר, בוגר בית הספר לרפואה של טשרנוביץ' ובעל תאר שני במוסיקה של האקדמיה למוסיקה בלבוב ודוקטוראט של הקונסרבטוריון הלאומי ע"ש צ'ייקובסקי במוסקבה.

לימד באקדמיות למוסיקה של מוסקבה, אלמה-אטה וקישינב. מאז עלייתו ארצה בשנת 1972, מכהן פרופ' קופיטמן כמורה לקומפוזיציה באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים וכן כמרצה אורח קבוע באוניברסיטה העברית. שימש במשך שנים רבות כראש החוג לתורת המוסיקה, ניצוח וקומפוזיציה וכדיקאן הפקולטה לקומפוזיציה, ניצוח וחינוך מוסיקלי. מרצה בסמינרים ובכיתות-אמן בכל רחבי אירופה וארה"ב. גידל דורות של תלמידים המכהנים כמלחינים במשרות חשובות בארץ ובעולם.

במוסיקה שלו מרק קופיטמן פיתח סגנון אישי בולט, בהשראת הפולקלור הישראלי ובשילוב עם שימוש חסכני בחידושים עכשוויים, המאופיין בדגש על קווים מלודיים בתוך רשת של מרקמים מתפלגים באופן הטרופוני. במכלול יצירתו נמנות שתי אופרות, בלטים, יצירות לתזמורת סימפונית ולתזמורת קאמרית, קונצ'רטי,מספר רב של יצירות קאמריות כליות וקוליות, שרבות מהן מבוצעות באולמי הקונצרטים החשובים ובפסטיבלים בארץ, באירופה, בכל רחבי אמריקה וקנדה, ביפן באוסטרליה וברחבי ברה"מ לשעבר. מרק קופיטמן הוא זוכה פרס קוסביצקי ופרס אקו"ם על מפעל חייו כיוצר.